Voorschool de Vijf Sterren

De voorschool vindt u tegenover de kleuterklassen in de vleugel van de onderbouw.

TintelTuin verzorgt in het Kindcentrum niet alleen kinderdagopvang en BSO ‘De Vijf Sterren’. Er is ook een voorschool van TintelTuin. Dit is voorschool De Vijf Sterren. Een voorschool is een peuterspeelzaal die kinderen voorbereidt op de basisschool.

Het vroeg- en voorschoolse educatie programma van de Vijf Sterren, Uk en Puk, sluit aan op groep 1 en 2 van de basisschool. Dat wordt ook wel een ‘doorgaande leerlijn’ genoemd. De kinderen beginnen op de voorschool als ze twee jaar zijn en kunnen als ze vier zijn doorstromen naar de basisschool. In deze periode stimuleren we kinderen bij het leren van taal, zijn we bezig met knutselen, muziek en beweging en kunnen ze natuurlijk ook lekker met elkaar spelen.

Wanneer een kind vier jaar is, is er een overdrachtsmoment, waarbij er altijd een gesprek wordt gevoerd met de nieuwe leerkracht.

Ouders die hun kind willen inschrijven voor de voorschool kunnen daarvoor bij ons op school terecht. Wij zorgen dat de gegevens bij de afdeling relatiebeheer van TintelTuin komen.

Als het kind twee jaar is en er op dat moment plaats is op de voorschool krijgt hij of zij een uitnodiging om te komen. De Voorschool bestaat uit drie groepen.

Groepen

Paars, Wit en Oranje

PAARSE STER MA – DI – DO – VR OCHTEND
WITTE STER MA – DI – DO – VR OCHTEND
ORANJE STER MA – DI – DO – VR OCHTEND

Wanneer u uw kind inschrijft, komt uw kind vier dagdelen bij ons spelen. Op woensdag zijn we gesloten.