Tandarts op de Vijf Sterren

Wie zijn wij?

De Stichting Jeugdtandverzorging Amsterdam (JTVA) zet zich al 30 jaar in om ieder kind in Amsterdam goede mondzorg te geven, want mondzorg is belangrijk voor de gezondheid van kinderen. In totaal behandelen we ruim 26.000 kinderen. Dit doen we met 29 tandartsteams op circa 150 basisscholen in Amsterdam en vier vaste prakijken, verspreid over de stad. Zo ook op Praktijk Noord in het Kindercentrum De Vijf Sterren!

Hoe werken wij?

Kinderen worden door ons in de regel twee keer per jaar gecontroleerd. Uw kind krijgt na de controle een informatiekaartje mee waarop staat wat er gedaan is en welke behandeling er eventueel nog nodig is (of u ontvangt dit digitaal via het bij ons bekende e-mailadres). De behandeling vindt plaats in een veilige en vertrouwde omgeving met een voor uw kind bekende tandarts. Kinderen gaan daardoor met plezier naar de tandarts.

Uw kind wordt door ons opgeroepen op de vaste praktijk in het kindercentrum waar hij of zij tot 18 jaar kan blijven.

Belangrijk om te weten:

• Het is niet de bedoeling dat uw kind twee tandartsen bezoekt. Er moet gekozen worden voor óf de tandarts op school óf een andere tandarts.
  • Bijna alle tandheelkundige behandelingen bij kinderen worden door de zorgverzekeraars vergoed via de basisverzekering van de ouder(s) zonder dat het ten koste gaat van het eigen risico.
  • Veranderingen van (e-mail)adres, telefoonnummers en zorgverzekeraar horen wij graag zo snel mogelijk.

Aanmelding

Alleen met uw toestemming nemen wij uw kind in behandeling. U kunt uw kind aanmelden via de website, telefonisch of natuurlijk door langs te komen op locatie.

Voor meer informatie over de JTVA en hoe wij werken: zie onze website. Mochten er verder nog vragen of opmerkingen zijn, dan zijn wij bereikbaar via het centrale nummer.

info@jtv-amsterdam.nl
www.jtv-amsterdam.nl