De Ouderraad

Op de Vijf Sterren werken wij met een ouderraad. Ouders in de school zijn ontzettend belangrijk! Aan het begin van het schooljaar kijken wij hoeveel ouders er in de ouderraad zitten en hoeveel wij ouders wij kunnen toevoegen. De ouderraad op de Vijf Sterren bestaat uit ongeveer 10 tot 14 ouders.

Wat doet de ouderraad op de Vijf Sterren?

De ouderraad zorgt samen voor heel veel hulp in de school. Dit gebeurd bijvoorbeeld veel bij feestdagen of uitstapjes. De ouders zorgen bijvoorbeeld bij het Sinterklaasfeest dat alle lekkernijen verdeeld zijn over de groepen en hebben een belangrijke rol op de dag zelf.

Daarnaast hebben inspraak bij verschillende feesten, omdat zij samen met de leerkrachten dingen bespreken hierover. De ouderraad helpt daarnaast ook bij de luizencontroles, sportdagen en schoolreisjes. Ook komt de ouderraad ongeveer zes keer per jaar bij elkaar om dingen voor te bereiden voor de feestdagen, maar ook om dingen te evalueren die al gebeurd zijn.

Is de ouderraad niet uw ding, maar vindt u het wel leuk om af te toe te helpen?

U kunt altijd aangeven bij de leerkracht van uw zoon/dochter dat u bereidt bent om te helpen in de school waar dat nodig is. Voor de leerkrachten is het altijd fijn om te weten welke ouders wij kunnen benaderen als wij hulp nodig hebben in school.